poniedziałek, 13 lipca 2015

Kilka wskazówek jak oszczędzać w przedsiębiorstwie


Koszty wynajmu, koszty amortyzacji, koszty floty czy zewnętrzne koszty IT. W dodatku koszty pracowników, koszty energii – wykorzystywanej w celu prowadzenia działalności gospodarczej ich wszystkich nie należy lekceważyć w żadnym wypadku. Dlatego ważne jest dla wszystkich przedsiębiorców aby zmniejszyć te wydatki i stworzyć plan, który może w tym pomóc.
Co możesz zrobić, jako przedsiębiorca, w celu obniżenia kosztów? Chcę Wam dać najważniejsze wskazówki oraz trochę pomóc w  oszczędzaniu.
Pomóc może stała analiza kosztów, które szybko i łatwo można obliczyć, wystarczy zerknąć na faktury. Następnie można formułować swoje cele i stworzyć ramy. Ważne jest, aby Twoi pracownicy byli zaangażowani w procesie redukcji kosztów, co ważniejsze by cięcia nie dotyczyły ich pensji i warunków pracy, wówczas nikt ci nie pomoże.
Obniżenie kosztów materiałów roboczych
Jedną z opcji, które można rozważyć, i jest ona dość łatwa do wdrożenia. Jest kontrola i dopingowanie swoich pracowników, aby poczynili oszczędności donośnie materiałów biurowych, na przykład w celu zmniejszenia ilości papieru do drukarki. To samo może dotyczyć ilości tuszu. Eksploatacji drukarki kolorowej kosztuje dużo więcej niż czarno-białej dlatego dla roboczych wydruków zaleć jej używać. Nieudane kopie niech nie trafiają do kosza a będą kartkami na brudne notatki. Przed ostatecznym wydrukiem, drukuj 2 strony na jednej. Przy zamawianiu materiałów do pracy, wskazane jest, aby porównać ceny z innymi dostawcami, może ktoś zaoferuje coś lepszego.
Zmniejszyć koszty energii elektrycznej
Spróbuj spojrzeć inaczej na rachunki za energię, nie patrz z perspektywy kwoty do zapłaty. Rachunek dzieli się na części osobno za sprzedaż energii i za dystrybucję.
Jeśli zastanawiasz się, co możesz w tej kwestii zrobić. Oczywiście wdrożyć takie działania jak audyt. Dzięki temu dowiesz się gdzie „ucieka’ energia elektryczna. Przyczyn może być wiele od nadmiernej ilości odbiorników podłączonych do jednej linii. Jedno z urządzeń działa nieprawidłowo bądź powoduje zwarcie. Wadliwe działanie urządzeń może objawić się na fakturze w dwojaki sposób. Dystrybucja naliczy karę za nadmierny pobór mocy biernej, bądź po prostu odnotuje znaczny wzrost zużycia.
Audyt, kompensacja mocy biernej wszystko to może przyczynić się do zmniejszenia kosztów energii. Możesz zadziałać też nowatorsko i po prostu zmienić dostawcę energii, po tym jak porównasz stawki kWh. Nowoczesne sposoby oszczędzania musza być jednak poparte działaniami, które wszyscy dobrze znamy czyli zachowaniami typu „gaś za sobą światło”.
Przeniesienie kosztów marketingu w mediach internetowych
Marketing jest to obszar, który ma zasadnicze znaczenie dla firmy i należy unikać oszczędności na tym polu. W przypadku jednak kiedy obecne działania zawodzą należy jednak spróbować czegoś innego. Szczególnie łatwe do wdrożenia są kampanie w Internecie. Nie trzeba kosztownych kampanii  aby zacząć, można propagować się w bezpłatnych social mediach, a w  miarę upływu czasu zyskać nowych klientów..
Porównaj ubezpieczenia

Twoje pomieszczenia muszą być ubezpieczone – nie ma wymówek. Spróbuj zatem, porównać ceny. Owoce twojej pracy także potrzebują opieki, zwłaszcza jeśli prowadzić ich transport. Koszt składki łatwo porównasz, ale co z klauzulami zawartymi w umowie. Poświęć czas i przeczytaj od czego dokładnie ma cię bronić ubezpieczenie, może jest tanie, ale i bezwartościowe. 

1 komentarz:

  1. Bardzo ciekawy wpis:) Ja ostatnio właśnie postanowiłam zainwestować w pewne systemowe rozwiązania, także w związku z finansami w mojej firmie. Pierwszym krokiem jest wdrożenie systemu microsoft dynamics ax. Jego głównym celem jest zarządzanie różnymi systemami i procesami w firmie. Jeszcze jestem na etapie wdrażania, ale mam nadzieję, że już niedługo zobaczę pierwsze efekty.

    OdpowiedzUsuń

handapeunpost