środa, 9 grudnia 2015

Idą święta. Jak zwiększyć w tym okresie sprzedaż?



Sprzedaż w okresie świąt

Święta bożonarodzeniowe, a właśnie okres przed i po nich to dla handlu niebywała okazja, aby znacznie zwiększyć sprzedaż. Okazuje się, że wiele firm pomiędzy wrześniem a grudniem uzyskuje przychody wyższe niż w miesiącach wcześniejszych.  Mówi się, że w tym okresie można osiągnąć nawet 50% rocznych zysków. Jak to osiągnąć?

Analiza osiągnięć

Po pierwsze warto dokonać analizy wcześniejszych miesięcy oraz skupić się na promocji najpopularniejszych produktów Twojej firmy. Nowa reklama czy „poprawka” propozycji dla klientów na pewno nie zaszkodzi. Analiza poprzednich miesięcy pozwoli także na lepsze spersonalizowanie oferty oraz określenie grupy docelowej.

Promocja produktów

Istotne jest określenie najlepszego terminu na wdrożenie nowej oferty oraz wysyłki reklamowych materiałów. Zdaniem wielu specjalistów ds. sprzedaży dobrym terminem jest 1 grudnia, bowiem już na początku tego miesiąca wiele osób dokonuje zakupów z myślą o zbliżających się świętach.

Świąteczna atmosfera

Warto pamiętać, o odpowiedniej grafice, która będzie tworzyć świąteczną atmosferę. Dobrze jest komunikować, że nasze produkty idealnie sprawdzą się jako prezenty. Można się pokusić o publikację opinii klientów na portalach społecznościowych lub na stronie firmowej. Spore znaczenie dla wzmocnienia relacji z klientami jest wysłanie z okazji świąt życzeń, czy to drogą tradycyjną, e-mailową czy SMSem. 

1 komentarz:

  1. Bardzo ciekawe informacje. Też właśnie prowadzę własną firmą i cały czas szukam sposobów na jej rozwój oraz zwiększenie sprzedaży. Ostatnio postanowiłam zainwestować w system microsoft ax. Działam z nim w sumie jakiś miesiąc dopiero, ale już widzę pierwsze zmiany w firmie i to na plus oczywiście.

    OdpowiedzUsuń

handapeunpost