czwartek, 19 maja 2016

Zmiana sprzedawcy prądu w firmie



Do końca pierwszego kwartału 2016 roku na zmianę sprzedawcy energii dla firm zdecydowało się 168 519 odbiorców, w tym i moja firma. Przyznam, że miałem trochę obaw w związku z tym krokiem, jednak okazały się one bezpodstawne. Wszystko przebiegło jednak szybko, sprawnie i bezpiecznie. Nie odczułem w zasadzie, że zmieniam sprzedawcę. Ani na moment nie przerwano dostaw energii. Ten krok odczuje jednak gdy otrzymam rachunek od nowego, tańszego sprzedawcy. Dla tych, którzy w ogóle nie słyszeli o tej możliwości opisze pokrótce jak wygląda ten proces.

Po pierwsze należy wiedzieć, że zmiana dotyczy tylko sprzedawcy energii, a nie dystrybutora. Dlatego nie ma co się obawiać o przerwy w dostarczaniu prądu, bo za to odpowiada właśnie dystrybutor a nie sprzedawca. Można powiedzieć, że Polska jest podzielona na pięć obszarów dystrybucyjnych, w których działają: PGE Dystrybucja, Tauron Dystrybucja, Enea Operator, Energa Operator oraz RWE Stoen.

Sama zmiana sprzedawcy nie jest skomplikowana. Po pierwsze porównaj ceny energii, po drugie wybierz najlepszą ofertę. Jeśli masz już wybranego sprzedawcę to wystarczy upoważnić go występowania w twoim imieniu. Nowy sprzedawca załatwia za klientów wszelkie formalności. Pamiętajcie wybierając sprzedawcę, aby zwracać uwagę nie tylko na cenę prądu, ale i także na wysokość opłaty handlowej oraz na inne warunki umowy.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

handapeunpost