środa, 3 lutego 2016

Przepłacamy za prąd!



Nie wiem jak wy, ale ja wydaje krocie na energię elektryczną. Dlatego też postanowiłem zgłębić temat oszczędzania energii w firmie. Gdzieś wyczytałem wypowiedź eksperta rynku energii elektrycznej, który twierdzi że można w bardzo prosty sposób obniżyć firmowe rachunki za prąd o nawet 15%.

Oświetlenie
Ponoć za duże zużycie energii może odpowiadać nieodpowiednie oświetlenie. Ja w swojej firmie nie mam zbyt wiele źródeł światła, ale i tak wszystkie możliwe żarówki wymieniłem na energooszczędne LEDy. Na zewnętrz firmowego budynku zainstalowałem czujniki ruchu (oczywiście na odpowiedniej wysokości).

Zmiana sprzedawcy prądu

Wyczytałem również, że mogę dokonać zmiany sprzedawcy energii i dzięki temu sporo zaoszczędzić. Na rynku jest około stu firm, od których mogę kupić prąd. Znacznie można zmniejszyć stawkę za kWh – nie zmniejszymy jednak opłat za dystrybucję prądu (nie można zmienić dystrybutora). Polecam skorzystanie z porównywarek cen energii – w krótkim czasie można otrzymać najtańsze, dopasowane do naszego zużycia oferty. Najwięcej na zmianie zaoszczędzą firmy z dużym zużyciem. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

handapeunpost