wtorek, 22 marca 2016

Reklama dla niewielkiej firmy. Co wybrać?



Duże firmy zatrudniają osobę do spraw reklamy, a nawet tworzą kilku dziesięcioosobowy dział marketingu lub współpracują z agencjami reklamowymi. Małe i średnie firmy przeważnie nie wiedzą jak się do tego zabrać. Wielu nie stać na zatrudnianie osoby ds. marketingu. 

Nie polecam startować z reklamą telewizyjną jeśli nie mamy na to ogromnego budżetu. Jednorazowa, niskobudżetowa reklama w TV nic nam nie da, a nawet się nie zwróci. Większe firmy zamawiają po kilkaset spotów. W reklamach występują znane osoby, spoty są często powtarzane i pojawiają się nowe produkty czy usługi. 

Polecam za to dawać drobne ogłoszenia na rynku lokalnym. Nie kosztują one zbyt dużo, więc jeśli nie będą skuteczne nie stracimy. Takie ogłoszenia jednak w zdecydowanej większości przypadków zwracają się, a w ponad połowie przynoszą zyski. 

Spore efekty można uzyskać dzięki… darmowej reklamie. Sposobów na w zasadzie bezpłatną reklamę jest wiele. Ja na pewno zacząłbym od portali społecznościowych. Firmowe konto warto założyć choćby na facebooku, instagramie, twitterze czy Google+. Info o swojej firmie warto umieścić na różnych serwisach ogłoszeniowych oraz w katalogach firm. Polecam także dokonanie zapisu firmy w mapie Google. Oczywiście sprawdzoną dobrą metodą są polecenia klientów czy znajomych. Pamiętaj, że promowanie firmy powinno odbywać się regularnie. Tylko w ten sposób nasza marka zostanie zapamiętana.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

handapeunpost