poniedziałek, 8 sierpnia 2016

Jak nie stracić klienta?



Każda firma powinna być nastawiona na długofalowe relacje z danym klientem. Pozyskanego klienta nie można stracić – utrzymanie klienta kosztuje bowiem o połowę mniej niż jego pozyskanie. Oczywiście zatrzymanie klienta nie jest takie proste. Konkurencja robi wiele by ukraść klientów, a i klienci są coraz bardziej świadomi i szukają lepszych produktów czy usług. 

Na relację z klientem wpływ ma wiele czynników. Warto poznać bliżej swojego klienta. Zaznaczę jednak, że jest to proces, który nigdy się nie kończy. Trzeba wiedzieć co klient lubi, co klient potrzebuje, jakie ma możliwości finansowe. Dzięki takiej wiedzy bardziej precyzyjna będzie nasza propozycja skierowana do niego. Zdaniem ekspertów warto także komunikować się z klientem w przypadku wprowadzenia zmian w ofercie czy rozwoju już istniejącego produktu czy usługi. Warto poznać opinię przynajmniej tych klientów, którzy są dla naszej firmy kluczowi. Warto być prawdziwym doradcą – doradzać i oferować rozwiązania na bieżąco według potrzeb klienta. 

Kluczem do sukcesu jest także metoda komunikacji z klientem. Jedni wolą kontakt osobisty, inny telefoniczny, mailowy czy za pomocą mediów społecznościowych.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

handapeunpost