poniedziałek, 8 sierpnia 2016

Jak nie stracić klienta?



Każda firma powinna być nastawiona na długofalowe relacje z danym klientem. Pozyskanego klienta nie można stracić – utrzymanie klienta kosztuje bowiem o połowę mniej niż jego pozyskanie. Oczywiście zatrzymanie klienta nie jest takie proste. Konkurencja robi wiele by ukraść klientów, a i klienci są coraz bardziej świadomi i szukają lepszych produktów czy usług. 

Na relację z klientem wpływ ma wiele czynników. Warto poznać bliżej swojego klienta. Zaznaczę jednak, że jest to proces, który nigdy się nie kończy. Trzeba wiedzieć co klient lubi, co klient potrzebuje, jakie ma możliwości finansowe. Dzięki takiej wiedzy bardziej precyzyjna będzie nasza propozycja skierowana do niego. Zdaniem ekspertów warto także komunikować się z klientem w przypadku wprowadzenia zmian w ofercie czy rozwoju już istniejącego produktu czy usługi. Warto poznać opinię przynajmniej tych klientów, którzy są dla naszej firmy kluczowi. Warto być prawdziwym doradcą – doradzać i oferować rozwiązania na bieżąco według potrzeb klienta. 

Kluczem do sukcesu jest także metoda komunikacji z klientem. Jedni wolą kontakt osobisty, inny telefoniczny, mailowy czy za pomocą mediów społecznościowych.

1 komentarz:

  1. Moim zdaniem w pierwszej kolejności warto zadbać o zarządzanie naszymi klientami. Zebrać wszystko w jednym miejscu, nie tylko dane kontaktowe, ale cała historię naszych relacji. To pozwoli tworzyć dedykowane usługi czy podejść do każdego klienta indywidualnie. Moje biuro rachunkowe oferuje mi darmowy crm, który się świetnie w takich działaniach sprawdza.

    OdpowiedzUsuń

handapeunpost